понедељак, 8. април 2013.

Kačamak sa sremušem

Mnogo je stvari kojih sam se plašila kao dete.
Prženice, popara, hleb i pekmez, hleb i med, proja, pita bez kora, sutlijaš, griz u mleku, slatki kupus, čorbasta boranija...
Ali jedna od najvećih strahota koja bi me mogla zadesiti nedeljnim jutrima detinjstva bio je kačamak za doručak. Ni jedan deo film "Strava u ulici brestova" nije se mogao porediti sa strahotom zvanom "Kačamak nedeljom u ulici lipa". A kakve bi tek strahote usledile u pokušajima da se ta velika kugla kačamaka u toplom mleku sa šećerom proguta: kačamak sa paštetom, kačamak u soku od paradajza, pa kačamak u jogurtu ili kačamak sa pekmezom.
Ništa nije pomoglo da ta kugla klizne niz grlo. Ništa.
Vreme je pokazivalo svu svoju relativnost svaki put kad bismo se kačamak i ja našli oči u oči za trpezarijskim stolom. Gledao bi on mene, gledala bih ja njega i borba bi trajala i po 4 - 5 rundi, dok sudija tata ne bi presudio u moju korist, jer bi kačamak na kraju uvek postao "mrtav hladan".
Tada bih se, na dodeli nagrade u vidu otpuštanja iz trpezarije, svečano zaklinjala pred publikom da svoje dete nikada neću terati da jede kačamak. Toga se setim svaki put kad ugledam Gašu, nalakćenog na sto i smežuranog obraza naslonjenog na dlan, kako gleda u tanjir kačamaka.

U nameri da nađem idealnu kombinaciju koju ćemo oboje moći da progutamo (a bilo ih je i previše), nastao je ovaj mali recept. Ja sam ga progutala.
Gaša nije. 



Sastojci:

- 2 šoljice (za malu kafu) palente
- voda po potrebi za kuvanje "kačamaka"
- 2 veze sremuša
- 3 - 4 zelene maline
- kašika mlevenog lana
- sirovi suncokret i golica
- so, biber
- bosiljak na vrh noža
- 2 - 3 manja šampinjona- opciono
- 2 kašike ulja po želji

Skuvati klasični "kačamak" gustine po želji i ostaviti da se ohladi.
Na malo ulja kratko propržiti opran, iseckan sremuš sa maslinama nasečenim na kolutove (i šampinjonima - po želji), malo soli, bibera i bosiljka. Kad se sremuš opusti, dodati prethodno skuvan kačamak, kašiku lana, suncokret i golicu i pržiti sve dok masa ne počne kompaktno da se odvaja od tiganja (5 - 7 minuta).
Služiti kao prilog, doručak ili večeru, po izboru.

8 коментара:

  1. Ja volim i slatki i slani i kiseo i ljut i zut i crven i kakav hoces...

    ОдговориИзбриши
  2. Ja volim palentu u svakom obliku. Ovo mi zvuci kao bas dobar predlog. Hvala na novoj ideji :)

    ОдговориИзбриши
  3. Juče sam "otkrila" tvoj blog i oduševila se, recepti mi se jako dopadaju, fotografije i sve ostalo... Doduše razlog baš ovakvog specifičnog načina ishrane me restužio tj. tvoja priča u jednom postu jer sam i sama mogla da osetim samo mrvicu svega toga... (sin alargičan na kikiriki)... kada si rekla da si plakala i pitala se šta i kako, strah da mu neko ne da nešto što ne sme, i eventualni napad... ali verujem da svako "zlo" ima svoje dobro i da će na kraju sve biti najbolje... Industrijska hrana je kao minsko polje za decu sa alergijama... i verujem da će tvoj blog biti pomoć mnogima...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobro došla :D
      Drago mi je što ti se dopada blog i hvala ti na razumevanju.
      Da, bilo je jako teško u početku, prvo prihvatiti,a samim tim i snaći se u zemlji u kojoj ne postoji injekcija za samopomoć u slučaju anafilakse.
      Ali živ se čovek na sve navikne i nauči da razmišlja na određeni način.
      Radimo svakodnevno na osvešćivanju Gaše što se tiče alergije.
      A iskreno želim da poradim i na osvešćivanje zajednice o tome koliko alergija može da bude problem u vrtićima, školama, ...
      Hvala ti puno!

      Избриши
  4. Ja sam na Gašinoj strani:) Kod mene palenta ne ide, pa ne ide. E koje sve kombinacije nisam probala... Prosto mi je to toliko ne ispunjavajuće jelo. Isto sam kao i ti imala strahove od raznih stvari. Nisam skoro ništa jela kada sma bila mala. Kao glista sam bila. Sad volim sve. Dobro, skoro:) Palenta mi je i dalje na crnoj listi:):):)
    Bez obzira na sve, mislim da je ovo odlična kombinacija za ljubitelje kačamaka!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :D
      Skroz se slaže, palenta je uvek prazna čime god je popunjavala i dopunjavala. Srećom, ova kombinacijam mi se zalepila za nepce.
      Što se nejela tiče, sve što kao mala nisam volela da jedem, nisam jela. Ali sve što sam volela sam proždirala, koliko god ta htana nije bila omiljena dečija- feferoni, masline, gljive svih vrsta, lignje, morski plodovi, buđavi sirevi, pihtije, .... :D

      Избриши