недеља, 23. децембар 2012.

Kuvani sok od paradajza

Paradajz u svim oblicima. 
Mogla bih samo na njemu i 'lebu da živim. Ništa mi drugo nije potrebno. 
Dobro... kafa. 
Ali paradajz...

Sok od paradajza je nešto što je uvek rešavalo problem brzog preliva za špagete, kačamaka nedeljnim jutrom detinjstva, mamurluka posle Bloody Mary-ja, tople čorbice posle sankanja... Mama je pravila najbolji kuvani sok od paradajza, ali je on iziskivao pranje, sečenje, mlevenje i kuvanje istog, što mi se, naravno, nikako nije dopadalo. Rešila sam da ga nikad neću praviti. Uostalom, sve ima da se kupi gotovo. Mada nešto uvek nedostaje.
A onda sam jednog dana doživela otkrovenje u obliku mašinski ceđenog svežeg paradajza. Ostajalo mi je samo da ga začinim travkama, dokuvam i nalijem u flaše.
Radosti moje...




Dakle, stvar je vrlo jednostavna. Potrebno je:
- 10 litara sveže ceđenog soka od paradajza (prodaje se u usko specijalizovanim radnjama za mlevenje i prodaju ceđenog soka od paradajza)
- nana, bosiljak, peršun, celer, .... po jedna sveža veza, izbor po želji
- so po želji i ukusu
- lonac od 10 litara ili dva lonca (šerpe) od 5 litra
- veća plastična posuda za mešanje. 

Začini se operu, kratko osuše, očiste od peteljki i suvih delova, pa sitno naseckaju. Paradajz sok izručiti u plastičnu posudu za mešanje, dodati sitno sekane začine i posoliti po želji. Sve dobro promešati da se začini i so ravnomerno rasporede, a onda posudu ostaviti 24h na hladnom mestu.
Preostalo je samo kuvanje. Nakon 24h preliti sok u lonac ili šerpu i kuvati na srednje tihoj vatri, dok ne nestane pena koja se stvara na površini paradajz soka prilikom kuvanja (otprilike 45 minuta do 1 sata). 
Ostaviti sok da se prohladi, a onda ga preliti u čiste flaše, poklopiti celofanom i čepom ili poklopcem u zavisnosti od modela flaše. Flaše sa sokom utopliti minimum 12h. Obložila sam plastičnu gajbu debelim frotirima (2 velika predupljena peškira za plažu), poređala flaše, a onda ih dodatno prekrila istim brojem frotira.

Uživajte.
Uživajte kao sto smo mi danas u špagetama sa predivnim paradajz prelivom.

Нема коментара:

Постави коментар