понедељак, 24. децембар 2012.

Plavi patlidžan sa smokvama i tikvicom

Volim jela koja se brzo spremaju. Uglavnom sam opasno gladna i želim da jedem što pre... odmah. Ukoliko u frižideru nema unapred spremljenog jela, sve što se sprema duže od 15 minuta, nije vredno moje gladi. Zbog toga mi se sviđa istočnjačka kuhinja. I zbog slatko-slanih ukusa.
Evo jednog takvog recepta.
Za zimu sam u zamrzivaču ostavila plavi patlidžan pečen u rerni. Na umu sam imala brzinsko spremanje uprženog ajvara, ali ga koristim i za Baba Ganuš i za salatu i razne druge zalogaje. Obožavam da ga samo prelijem sa malo maslinovog ulja i sokom od limuna, pospem belim lukom, posolim i uživam.





Elem, da se vratimo brzinskom receptu.

Sastav (porcija za 1 osobu):

- 1 veći pečeni plavi patlidžan (ukoliko nemate pečeni može i svež, samo pratite uputstva)
- 1/2 polovina tikvice
- 1/2 praziluka
- 1 čen belog luka
- 2 suve smokve
- na vrh noža karija
- so i biber
- svež list peršna
- prepečen susam

Na ulju propržiti praziluk i beli luk, pa dodati kari začin. Dodati tikvicu seckanu na kockice, posoliti i pobiberiti i na srednjoj vatri dinstati dok tikvica ne počne da pušta sok. Zatim dodati smokve isečene na kockice  i sve zajedno još kratko dinstati. Na kraju ubaciti pečeni patlidžan isečen na komade, kratko dinstati zajedno da se ukusi spoje. Pre serviranja posuti prepečenim susamom i listovima peršuna.
Ukoliko nemate unapred pečen patlidžan, svež isecite na kockice i ubacite ga u propržen praziluk pre tikvica, a zatim dalje pratite uputstvo.  

Brzo i ukusno. 


Нема коментара:

Постави коментар