понедељак, 25. фебруар 2013.

Špagete sa cveklom i rotkvom

Trčala bih, a ona bi trčala sa mnom, iako ne znajući kuda.
Da li je vernost kad nekog slepo pratiš, po cenu života?
Ili je to ljubav?

Gledala bih je kako trči, uvek slobodna da ode kad poželi.
Da li je sloboda kad nekog puštaš da ode, a on se stalno vraća?
Ili je to ljubav?

Povremeno bi se osvrtala kao Orfej, proveravajući da li je pratim.
Da li je to strah da se ne izgubi ili strah da ne izgubi mene?
Ili je to ljubav?

Dva crna ugljen – oka pomno bi pratila moje oči.
Da li je dovoljno nekog razumeti samo po položaju zvezda u njegovim očima, bez reči?
Ili je to ljubav?

To je Lolina ljubav.

Jednom mi je neko rekao da je moje kuvanje zapravo alhemija, kao kad kamenom mudrosti običan metal pretvoriš u zlato. Često me pitaju „od čega je...“. 

Ne posedujem kamen mudrosti. 

Od ljubavi, kažem im ja, od ljubavi.



Sastojci:
- špagete- vrsta i količina po izboru 
- 1 veća cvekla
- 1 veća bela ili roze rotkva
- 1/2 struka praziluka
- 2 šoljice (za kafu) kuvanog paradajz soka (može i kupovni)
- 2 čena belog luka
- so i biber
- prstohvat sušenog bosiljka
- sirova golica i sirovi susam za posipanje - opciono

Špagete se kuvaju po starom isprobanom receptu koji se porodično prenosi sa kolena na koleno. Staviti veću količinu vode da provri, ubaciti špagete, pustiti da kratko ključaju, maksimalno 2 - 3 minuta. Šerpu skloniti sa vatre, poklopiti je čistom krpom, a preko krpe staviti poklopac i ostaviti da stoji poklopljeno ni manje ni više nego 14 minuta. Nakon toga ih ocediti i isprati pod mlazom hladne vode. I gotovo.

Za to vreme u tiganju, na zagrejanom ulju, propržiti iseckani praziluk, a zatim dodati oljuštenu i narendanu svežu cveklu i rotkvu. Posoliti i pobiberiti, pa nastaviti dinstanje 10 minuta na tihoj vatri, uz stalno mešanje. Preliti kuvanim paradajz sokom i nastaviti sa dinstanjem još 10 minuta. Ukoliko tečnost ispari, slobodno dolivati po malo vode do isteka tih 10 minuta. Ako je mekoća cvekle i rotkve zadovoljavajuća (po ukusu), dodati sitno seckan ili isceđen beli luk i bosiljak, pa još malo kratko ostaviti na tihoj vatri da se ukusi sjedine.

Špagete možete ubaciti u cveklu i rotkvu i sjediniti ih ili ih samo preliti određenom količinom "preliva" i služiti posuto golicom i susamom.




2 коментара:

  1. presladak post. i jedva čekam da isprobam recept...testenine obožavam na sve načine, ali ovu varijantu nisam nikada probala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :)
      Iskreno, ja sam isprva bila skeptična, a sad je ovo jedna od mojih omiljenijih kombinacija.
      Nadam se da će se i tebi dopasti.
      Uživaj!

      Избриши